עבודה לפי שעה: סיבה לנטישת עובדים

סקר חדש שבוצע בארצות הברית מראה על שיעורי עזיבה גבוהים בקרב עובדים שעתיים בתעשיית השירותים


סקר חדש שבוצע בקרב כוח העבודה של תעשיית השירותים ונועד לקבוע כיצד ארגונים מנהלים את העובדים השעתיים שלהם מצא שעזיבה ממשיכה להיות אחד מהאתגרים הגדולים ביותר שעמם מתמודד מגזר זה. מייקל ג' אובראיין מאתר משאבי האנוש HRE אונליין מדווח שעל פי דיווחי הנסקרים, העזיבה משנה לשנה עלתה ב-39% עבור עובדים שעתיים. כאשר מדובר במנהלים המספר מדהים ועומד על עלייה של 34% בעזיבה.
מקורם של הנתונים האלה בסקר "כיצד עובד כוח העבודה השעתי 2015-2014" (2014-2015 How HourlyWorkforces Work) שבוצע על ידי מכון PeopleMatter מדרום קרוליינה. יש לציין שהסקר התמקד בטכנולוגיות משאבי אנוש ומומלץ לצפות בו ובאינפוגרפיקה שממחישה היטב את הנתונים. המחקר מדווח גם על שיעורי עזיבה שנתיים בגובה של 49%, כאשר העלות הממוצעת פר מועסק היא 4,969 דולר. עלות עזיבת מנהל היא 15,666. כעת, בשנתו הרביעית, הסקר מולא על ידי 974 אנשים, המייצגים את כל המגזרים, עסקים בכל הגדלים וכל סוגי התפקידים בתעשיית השירותים.


כנס משאבי אנוש

בעזרת הטכנולוגיה

"עם כלכלה שעדיין אינה בטוחה, עלייה בעזיבה והתחזקות התחרות, הסקר מגלה מספר אתגרים שמשפיעים על התעשייה," אמר נייט דה-פור, מנכ"ל ונשיא PeopleMatter. דה-פור אמר גם שהסקר "מראה שחברות המאמצות טכנולוגיית ניהול כוח עבודה מתקדמת הן אלה שמוכנות בצורה הטובה ביותר לטיפול באתגרים הללו ולהבטיח גישה אפקטיבית לניהול כוח העבודה השעתי שלהן." לא נאמר כמובן שבכוחה של הטכנולוגיה למנוע עזיבה או לצמצם אותה ולכן ייתכן שהדגש פה מונח על הדבר הלא נכון, קצת כמו מאמצי ה-Hasbara של משרד החוץ הישראלי. אך עם זאת ברור שמעקב אחרי מגמות עזיבה וניתוח מושכל של הנתונים עשוי לסייע בכך.
בעוד מספר תלת ספרתי של שיעור העזיבה של עובדים שעתיים אולי לא יפתיע אתכם במיוחד, העלייה של 34% בעזיבה בקרב מנהלים צריכה להיות אות ברור עבור מנהלי משאבי האנוש שמנהלים כוח עבודה שעתי לכך שיש להקדיש יותר תשומת לב הן להכשרה והן למאמצי שימור הדרג הניהולי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה