איך להשיג עבודה בתקופות הקשות ולעשות שינוי קריירה

"הסמכויות יכולות לעזור לך לעמוד, אבל כישורים יכולים לעזור לך לרוץ ..."


לרוב תפקיד רצוי בשוק העבודה זה כמו לשחק עם
אלף איש כיסאות מוזיקלים עם כיסא אחד
יש הרבה תשובות לשאלה המוצגת בכותרת. הנה הנקודת המבט שלי וכמה טיפים על איך לעשות קריירה מוצלחת בתחום שאתה בוחר, בזמנים קשים וגם לא כ"כ קשים.

היום הכלכלה העולמית עוברת סערת רוחות, וגם שוק העבודה. הרבה אנשים עם תואר וגם תואר שני מתקשים למצוא עבודות המתיאות להסמכותיהם. אלפי אנשי מקצוע נאבקים לקבל את התפקיד הנכון בשוק למרות שיש להם את מה שצריך להצליח בתחומם.

וכשמדובר בלחקור הזדמנויות, לתפקיד אחד יש אלף מתמודדים.



בסיטואציה כזאת, הדרך להצליח היא לרכוש כישורים שיכולים להבליט אותך מההמון. כישורים יכולים להיות התנהגותיים, טכניים או אפילו חברתיים. לכל משרה יש דרישות מסויימות אבל כשיש הרבה מועמדים לאותו תפקיד החלטת מנהל משאבי אנוש זה בעצם למצוא מישהו עם התוספת הזאת שיכולה להשתלב היטב בסביבת העבודה. האם אתה מתמקד בבניית המיומנות שלך? אתה יודע איך לבנות או לפתח את הכישורים שלך?

קראו את הכתבה הבאה שהתפרסמה בכלכליסט: 29% ממקבלי דמי האבטלה בשנת 2012 הם בעלי תואר ראשון לפחות:

"נתוני ביטוח לאומי מצביעים על זינוק חד בחלקם של האקדמאים במעגל האבטלה: מ־17% בשנת 2000 ל־29% בשנה שעברה. במקביל, מדיניות מכוונת של ממשלות ישראל צמצמה את ההכשרות המקצועיות, שלהן זכו רק 0.6% ממקבלי דמי האבטלה ב־2012"


הסמכה או מיומנות?


הסמכות תמיד עוזרות לך להיות זכאי לעבודה, אבל בסופו של דבר היכולות שלך יחליטו אם אתה ניתן להעסקה.
עכשיו תשאל את עצמך -  האם יש לך מיומנויות מסוימות שחסרות לך? או האם יש יכולת שאתה רוצה לשפר? אם אתה יודע מה התשובות לשאלות אלו, תתחיל לעבוד על זה!
הטעות הכי גדולה של איש מקצוע היום היא, כאשר הוא מבין שאין לו כישורים שיכולים לעזור לו בתחום מסוים, ולא עושה כלום לשפר את מצבו. תמיד תהיה מוכן ללמוד ולפתח את הכישורים שלך במקרה הזה יש גם מצב שתצטרך לשכוח את מה שלמדת.

אם אתה מתקשה למצוא תשובות לשאלות הנפוצות שלך בקריירה - איך למצוא עבודה בזמנים הקשים האלו ולהפוך את הקריירה שלך למצליחה - תסתכל פנימה ותגלה מחדש את היכולות שלך. מומלץ גם להתעדכן באתר HRus - משאבי אנוש.

מאמרים נוספים:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה